donderdag 8 januari 2009

08-01-2009 Glibberend door het Geestmerambacht

Gisteren, de dag na de 140 km naar Marken en terug niet gefietst. Niet omdat de benen niet wilden, maar omdat het overal glad kon zijn door ijzel en opvriezing. Om 11.00 uur ga ik richting Schoorl om wat folders weg te brengen. Ik neem de Westdijk en via Oudkarspel de Diepsmeerweg naar Schoorldam. Het kanaal over links en tweemaal rechts de Oudendijk op, die loopt tot aan Petten. Wat mij opvalt is dat hier de sloten niet bevroren zijn. Overal baddderen eenden en hoentjes. Er was gisteren 20 graden temperatuursverschil in Nederland. Op Vlieland was het 1.5 Graden boven nul en in Ell Zuid Limburg -20 graden. Ik ga terug langs het kanaal en bij Schoorldam rechtsaf en via het Geestmerambacht, waar de fietspaden erg glad zijn. Ik zie de kudde Schotse Hooglanders staan grazen in de zon, en ik stop om wat foto's te maken. Het meer is maar voor de helft bevroren. Het was een mooi ritje. 40 km gereden.
Wordt vervolgd...

Geen opmerkingen: