donderdag 22 januari 2009

22-01-2009 Schuimkap stormvast bevestigd.

Om 10.30 uur vertrek ik richting de Woude. Er staat een flinke wind van 6 Bft zuid oost, en het regent licht. Ik heb de wind pal tegen, en met 30 km. p/u gaat het richting de Woude. Ik zie op de matrix borden dat de N 242 is afgesloten ivm takelwerkzaamheden, en inderdaad ik zie twee grote hijskranen staan. De pont is na een grondige onderhoudsbeurt weer in de vaart, en ziet er schoongemaakt uit.
In huize Schermer wordt weer volop gelachen bij het zien van nostalgische zwart-wit foto's uit vervlogen jaren, die samen met recente digitale kleurenfoto's vanavond getoond worden op een clubavond. Zelfs de "Quest on Ice " zit in de serie. Wim laat me de speciale luchtfotografiecamera zien waar veel van de foto's mee gemaakt zijn. Wat een mooi stuk mechaniek!
De weersverwachting blijft onveranderd, dus met de wind in de rug op huis aan, nu met snelheden tot 50 km p/u. Het gladde asfalt, en het goede overzicht maakt de hoge snelheid verantwoord. Op de foto's is te zien op welke manier ik de schuimkap stormvast vastmaak. Doorvoor gebruik ik zogenaamde kousjes, die gebruikt worden om staaldraden vast te zetten. Even iets uitbuigen en ze zitten stormvast, want niets is vervelender om je kap onverwachts te verliezen. 40 km gereden.

Wordt vervolgd...

Geen opmerkingen: