dinsdag 20 januari 2009

20-01-2009 Fietsen op een eeuwenoude pelgrimsroute

Om 11.00 uur zet ik de Quest buiten voor een rit richting Alkmaar. Ik merk dat de rechterband plat is. Avocet eraf, en even nalopen op steentjes en ander scherps. Het is een steentje dat de binnenband heeft lek geprikt. 4000 km heb ik er mee gereden, en het loopvlak is wat dunner geworden, dus de kans op lek rijden neemt toe. Het sneetje opgevuld met Bison rubber repair, en de reserveband gemonteerd. Ik ga richting de Kooimeer, en steek de Kennemerstraatweg over om op de Westerweg uit te komen. Dit is een eeuwenoude pelgrimsroute die dwars door Heiloo (Heilig Bos) loopt, langs de Runxput (Onze Lieve Vrouwe in Nood), naar Castricum en verder naar Haarlem. Ik vervolg mijn rit langs de Provinciale weg, tot de weg bij Krommenie geblokkeerd is door een hijskraan. Een vrachtwagen met betonplaten is weggezakt. Heeft de bocht te ruim genomen, en zit muurvast in de sloot. Uit de fiets en door de berm. Bij de linoleumfabriek steek ik de weg over, en ook hier is het fietspad afgesloten. Ik fiets langs de vaart en via Krommeniedijk naar Uitgeest, en als ik bij Akersloot de pont op rijd is ineens mijn achterband plat. Aan de overkant snel een andere binnenband erin en ik ga via de Westdijk naar huis. Thuis aangekomen is de "Quest op ijs" poster bezorgd, het is een plaatje! 60 km gereden.

Wordt vervolgd...

1 opmerking:

marcel beekmans zei

heej kees,
tja idd erg ruim genomen ja!!! kon jij er wel langs komen met je quetje?

gr marcel,