woensdag 14 januari 2009

14-01-2008 Met Pé door de polders

Om 10.30 uur ga ik op Middenmeer aan. Al gauw merk ik dat ik me te warm heb aangekleed. Met de wind in de rug en het zonnetje erbij is het 7 graden. Zelfs de kap doe ik eraf. Iets later als afgesproken kom ik bij Pé aan. Na de koffie met appelgebak van een nieuwe Middenmeerse bakker gaan we op pad. Dwars door de polder via Slootdorp, Nieuwesluis, Wieringenwaard naar Anna Paulona, waar aan de Kneeskade een nieuwe molen staat. Via Oudesluis door naar Schagen via de Ruigeweg. In Schagen gaan we even bij zoon Maarten kijken, die daar in een oude busgarage een 45 jaar oude VW stijlbus aan het restaureren is. Hij laat ons de vorderingen zien, en zelfs de motor ziet er weer als nieuw uit. We rijden terug via Valkkoog, Enigenburg, Warmehuizen naar Noord Scharwoude. Marian belt waar ik blijf want ik zou om 13.30 uur thuis zijn, want ik ga nog samen met Joep fietsen. Om 14.00 uur ben ik weer thuis en eet snel een broodje en ruil de Quest voor de Mango en we gaan naar het Park van Luna, waar Joep zijn record verbetert. Staat nu op 48 km/p u. Wim was er getuige van, dat de Alleweder met hoge snelheid vlak langs flitste. Voor Joep was de dit even schrikken, maar sturen kan hij.
97 km. totaal gereden.

Wordt vervolgd...

Geen opmerkingen: