zondag 21 februari 2010

21-02-2010 Wedstrijden wielerbaan Sloten




Als ik vanmorgen naar buiten kijk, zie ik sneeuw, en het zicht is amper 100 meter. Dat wordt thuisblijven. Als ik even mijn mail-box open zie ik, dat Wim vraagt of ik mee ga naar de wielerbaan in Sloten. Lijkt me best leuk, i.p.v fietsen. Daar aangekomen zie ik Cees Roozendaal en Bastiaan Welmers als enige Quest rijders. Veel concurrentie hebben ze dus niet, en ze komen tegen elkaar uit in de achtervolging. Bastiaan zet Cees op een ronde. Cees zal straks wel bij de hazen starten, gezien zijn gereden tijd. Ik maakt ook kennis met Mick, onze vaste commentator, en taalpurist. Hij probeert Cees nog eenmaal de vervoeging van een d e een t bij te brengen. Cees trapt rustig verder, met de Quest op een geleende rollerbank. Wim maakt de nodige scherpe foto,s. Ik mag blij zijn dat ik een Quest in beeld krijg. Ieder zijn vak ! Morgen voeg ga ik met Rob op pad. Even naar De Woude, en via een rondje polders maar weer terug. Wordt vervolgd...

4 opmerkingen:

Mick zei

Best grote vent die Cees Rozendaal. Ik dacht: "Laat ik maar even wachten tot 'ie in die Quest zit voor ik over spelfouten begin!".
Leuk jou en Wim in het echie te hebben ontmoet.Je bent trouwens razend snel met bloggen zeg!

marcel beekmans zei

lekker boeien mick! als we elkaar maar snappen toch, maar cees behoord niet tot de kleindere des lands, ik vind die laatste foto wel erg leuk 2 strepen op de baan...

Mick zei

Ik heb zélf een lichte vorm van dyslexie maar ik hecht er toch aan 'want' en 'wand','pont' en 'pond''er bijliggen' en 'bijlichten' op de goede wijze te spellen in de goede betekenis.
De uitgangen van werkwoorden is alleen maar het toepassen van enkele regeltjes en maakt ineens dat een taal 'klopt'!

Mick zei

Eh, 'zijn alleen maar het toepassen van' enkele regeltjes (het onderwerp is meervoud) of mooier: Worden gevormd door/ volgen uit enkele simpele principes, enz.