maandag 8 februari 2010

08-01-2010 Gehavende Quest van Niels op transport

Om 11.00 uur staat Wim voor met Foldycar, om de gecrashte Quest van Niels Vogel op te gaan halen in Tuitjehorn. Eerst naar Schoorldam om Niels op te halen. Hij komt hinkelend naar de voordeur. Gewone krukken kan hij niet gebruiken, omdat zijn linker pink en ringvinger in het gips zitten. Hij moet een paar van die oude houten krukken gaan gebruiken, waar hij in kan hangen. Nu gaat hij tussen ons inhangen, voor vervoer naar de auto. Quest achterop, even Niels weer naar huis brengen, en op naar Dronten. Hans van Quest 209 belde vanmorgen al vroeg. Bij hem was het stangetje achter de stoel afgebroken. Dat had ik niet meteen begrepen, maar bij aankomst bij Velomobiel komt Ymte al aanlopen met een nieuw stangetje. Wat een service ! We zetten de Quest binnen en de heren laten weten dat reparatie wel gaat lukken. Gewoon de neus recht afzagen en een nieuwe erop. Even plamuren, gladschuren en een verfje. Simpel toch ! Wim en Allert zoeken de meetwagen. We krijgen nog testbanden mee. Wim laat zijn wensen horen voor zijn nieuwe Quest, en om 14.00 gaan we op huis aan, met 5 wielen en een partij banden. Ik krijg nog twee JagwireKevlar buiten remkabels mee, die er voor zorgen dat de grotere remtrommels nog beter remmen. Wim kruipt nog even in een Quest die de groter remtrommels met de Jagwire remkabels heeft. Hij doet remproeven en constateert dat het optimaal werkt. De remhedel schiet echt terug. In Heerhugowaard aangekomen leveren we de test spullen af bij Chris, een collega van Matthijs, en Wim controleert de testlocatie.Straks komt Hans even langs om het stangetje te laten vervangen. Ik heb van Theo instructies gehad hoe dat te doen. Wordt vervolgd..

5 opmerkingen:

Robbedoes zei

Hoi Kees,

Weer een produktief dagje.
Heb je ook voor mij nog het klitteband meegenomen?

BTW je gehele tekst is een link naar de laatste foto...

Gr
Rob

Kees van Hattem zei

Beste Rob. Zeker weten. Heb de boodschap gedaan. Deze breedte is 4euro per meter. Kees

Robbedoes zei

Dan ben ik je nog wel wat te goed.
Misschien kom ik het morgen in de loop van de dag wel ophalen.
Ik bel dan wel van te voren of je thuis bent.

Gr
Rob

marcel beekmans zei

dag kees,
hebben ze in dronten de voorkant er in het geheel af gezaagd? en een nieuwe er op "gezet "? lees ik dat goed? hebben ze dat op voorraad dan? wel erg pijnlijk hoor die foto!! had zal je toch gebeuren zeg!

groet marcel

Hans zei

Ha die kees, Het nieuwe stangetje heeft zijn werk prima gedaan. Vanochtend panne, vanmiddag al weer op de weg dankzij een perfecte service en super functionerend Quest netwerk. Groet, Hans