dinsdag 30 juni 2009

30-06-2009 Afkoelen in de duinen met Wim



Om even na elven meld Wim zich bij huize van Hattem. Koffie, en Wim moet het zweet van zijn lijf deppen, nadat hij de Westdijk en de Middenweg in een hoog tempo achter zich heeft gelaten. We gaan vandaag bij Schoorl de duinen in, en volgen de Schoorlse Zeeweg, tot aan het schelpenpad, waar we linksaf gaan door de Boswachterij tot aan Bergen aan Zee. Daar even in de schaduw van wat struweel een broodje eten, om vervolgens in een straf tempo de duinen weer in te gaan naar het Woud. We hebben als vanouds veel bekijks, van voornamelijk wat oudere dames en heren. " Leuk jongens " hoor ik een mevrouw zeggen. Na Egmond aan de Hoef gaan we via de Staringweg naar Bakkum, en naar de pont bij Akersloot. Ik ga op verzoek nog even mee naar De Woude, en krijg de Husqvarna volautomatische grasmaaier in bedrijf te zien. Op de terugweg nog twee race fietsers met 45 km per uur voorbij gesneld, en aan een mooie rit komt een einde. 72 km gereden. Wordt vervolgd...

3 opmerkingen:

Mick zei

Waarom nemen jullie er niet 'n trike bij voor dit warme weer?
Als er geen dringende noodzaak is is er geen haast bij zou ik zeggen en dan krijgen Wim en jij misschien nog wel vaker "Leuke jongens!" te horen...

Wim Schermer zei

Juist met warm weer is het prettig in de Quest. De zon straalt niet op je lichaam en je hoeft voor een bepaalde snelheid maar weinig inspanning te leveren.

Mick zei

Op de terugweg van Utrecht met Marcel heb ik ook behoorlijk m'n benen verbrand trouwens ondanks de insmeerverrichtingen. Maar ik vind die rijwind voelen tegen je blote bast toch nog steeds wel verleidelijker dan 'zuiver' snelheid...
En fin die zit er met de FAW ook niet in natuurlijk maar ik kan me ook niet voorstellen dat dat ooit werkelijk 'n issue voor me wordt.