zaterdag 13 juni 2009

13-06-2009 Naar Twisk en Kees Schouten op bezoek







Om 10.30 uur ga ik richting Twisk. Ik ga via de Westerweg, Provicialeweg door naar Aertswoud. Via de Koggenrandweg tot aan de afslag na het viaduct over de A7. Deze oversteken en je kunt via een fietspad door naar Twisk. Matthijs is druk bezig met het vastzetten van plinten in de kinderkamers. Levert een knap stukje werk af ! Ik kom om de nieuwe warmteinstallatie in bedrijf te zien. Een pellets-verbrandingskachel, gecombineerd met zonnenpanelen en een grote boiler geven de benodigde warmte. Mooi stukje techniek. De eerste storing heeft hij zelf al verholpen. Zijn vrouw heeft de kachel, die in de woonkamer staat, al eens omhelst om op te warmen. Ik hoor van Matthijs dat Mark Wolterman in het ziekenhuis ligt. Wordt maar snel beter, want we wlllen je er graag bij hebben begin juli. Ik ga terug via het fietspad langs de A7, de A. C de Graafweg. en de Berkmeer. Om 15.00 uur komt Kees Schouten langs om de inbouw te bekijken van de Rohloff naaf in mijn Mango, en er een stuk mee te rijden, om te ervaren hoe dat bevalt. Als hij er is, eerst even kop thee. Ik laat hem het een en ander zien, en hij gaat op pad. Ondertussen olie ik de veerstangen van zijn Mango. en hij vertelde ook dat zijn stuurstang speling had. Ook maar even wat moeren aangedraaid. Na 10 km, staat hij weer op de stoep, en laat weten dat het wel even wennen is, maar is verder positief. Hij hoorde nog wel wat bijgeluiden, maar bij controle bleek dat de naaf een paar elektradraden had meegenomen. Is weer verholpen met een tie-wrap. 50 km gereden. Wordt vervolgd...

Geen opmerkingen: