maandag 1 juni 2009

29-05-2009 Zuiderzeeroute Deel 1

Vanmorgen komt Sebastiaan Mango 69 terug brengen, om vandaag de orange gespoten Quest op te halen uit Berkhout. We praten over de vakantie, en over onze gezamelijke hoby. Hem gevraagd om met Pinksteren 2010 ook mee te gaan voor een rondje Zuiderzee. Zijn gezin kan dan toch ook mee? Lopend gaat hij naar kantoor, en kan daar gaan zitten dagdromen wat hij zoal gaat missen. Ik ben opvallend rustig voor aanvang van drie dagen fietsen. Het is wel eens anders geweest! Om 11.00 uur staat de Quest, voorzien van Perfect Moiree's voor, de 47-406 en de fiets is net glimmend gepoetst. Ik volg de Omringdijk, en kom zo bij Schardam, waar ik de teller op nul zet, en richting Hoorn ga. De eerste 28 km. zit er dan al op. Buiten Hoorn is het fietspad beneden langs de Schellinlhouterdijk nu tot aan het tweede verkeerslicht opgebroken, en ik ga de N506 op. Een hoop getoeter, maar er zijn ook bestuurders die rustig achter me blijven rijden. Op naar Enkhuizen, jammer genoeg niet volgens de route. In het weekend is het best te doen, maar vandaag kom je er zeker vrachtwagens tegen. Tot Oosterdijk rijd ik boven op de dijk, om bij de vuurtoren onderdijks te gaan rijden. Marian belt dat ze bij het monument staat lang de Noorderdijk voor Den Oever. Op de camperparkeerplaats verderop spreken we af. Er is daar thee en na een korte pauze, nodig omdat laatste 20 km. de wind pal tegen was, van 4Bft. Ik heb zin in de Afsluitdijk, maar ik heb niemand om in te halen, en ik ben blij als ik bij Corwerd de wind in de rug heb. Even pauze bij Piaam en dan het laatste stuk naar Camping Welgelegen vlak bij Hindelopen. Het is 17.00 uur als ik de camping oprijd. Marian is ook net gearriveerd. Ze heeft oponthoud gehad bij de Lorentzsluizen en bij Makkum. Op de camping staat een Marg. Deutz camper, bouwjaar 1952, met nog maar 40.000 km op de teller. Ooit dienstgedaan als materiaal vervoer bij de BB. De trotse eigenaar vraagt mij of mijn Quest soms bij Fokker gemaakt is. Hij weet te vertellen dat daar ooit drie fietsen gemaakt zijn!? Vanavond maar eens kijken naar de inrichting van deze oldtimer. Heerhugowaard-Hindelopen 160 km gereden. Wordt vervolgd...

Geen opmerkingen: