woensdag 17 juni 2009

17-06-2009 Almere en we zien een visarend










Al lang voordat de wekker afloopt ben ik klaar wakker. Vandaag om 6.00uur eerst naar Twisk, om vandaar samen met Matthijs naar Almere te fietsen. Leerlingen van drie locaties hebben daar een uitje. Om even over 7.00 uur gaan we richting Enkhuizen. We hebben prachtig weer, met op de dijk wel wat wind tegen. We hebben de tijd, en pauzeren als we ver over de helft van de dijk zijn. Na Lelystad volgen we de Oostvaardersdijk. Net buiten Lelystad Haven begint een mooi snel fietspad. Ik zie boven het Markermeer op grote afstand en hoog in de lucht, een visarend rondjes draaien. We stoppen om de visarend te volgen, maar bij het zien van twee Questen vliegt hij weg. Ik heb maar één vleugel op de foto. De Carmin van Matthijs moet ons naar de Bolderweg brengen, maar het duurt zeker een uur voordat we op de locatie zijn. Wij moeten de fietspaden volgen, maar de Carmin volgt de autowegen. Toch nog op tijd zijn we bij VVC Adventures, een speeltuin voor tieners en volwassenen. Er staan Hummers, quads, buggies en allerlei speeltoestellen. Je kunt er zelfs voor 60 euro per half uur in een Ferrari rijden, en in een Carver. Matthijs doet ook een een paar onderdelen mee, en ik vermaak me door alles gade te slaan. Om 14.00 uur is er een broodje en daarna gaan we op huis aan. We rijden terug via Muiden, al kost het heel wat moeite om Almere uit te komen. Het volgen van de bordjes Amsterdam, blijkt niet voldoende. We raken uit koers, en ik ben zo slim om even de weg te vragen. We rijden een stuk langs het Gooimeer, en komen zo bij de Stichtsebrug. Muiden komt snel in zicht, en natuurlijk moeten we bij de sluizen weer wachten. Vandaar volgen we de Zuiderzeeroute, en komen zo in Durgerdam. We hebben windje mee, dus de snelheid blijft hoog. Bij de afslag Oudendijk zeg ik Matthijs gedag, en bedank hem voor de plezierige rit samen. Ik ben om 18.00 uur thuis. 201 km gereden. Wordt vervolgd...

1 opmerking:

Peter Kindt zei

Weet je zeker dat je niet de Hollandse brug bedoelt? Anders heb je er nog een flink stuk gooi aangeplakt.

gr. Peter - dagelijks over de Hollandse brug - Kindt