donderdag 18 juni 2009

18-06-2009 Boodschappen en door de duinen met Wim


Na de 200 km. van gisteren, vandaag maar even rustig aan. Ik ga even bij Wim langs voor het laatste nieuws, op het lagers en banden front. Ik breng hem het beloofde inlegmatje voor de beschadigde buitenband. Wim kan dan met een gerust hart er de wedstrijden mee rijden op Cyclevision. Wim heeft nog wat boodschappen te doen in Krommenie en Castricum. We gaan dus weer samen op pad. Wim voorop, over mooie dijkjes, die we op zondag 28 juni weer tegen zullen komen, maar dan met ALF als de Fortenroute weer gereden gaat worden. Zo zie ik ook nog in een flits het Reghthuis van Uitgeest. In Castricum valt niets te halen, en we moeten door naar Alkmaar. Door de duinen met gepaste snelheid, want Wim heeft gevoelige spieren overgehouden na de laatste massage en verplichte oefeningen. Aan de van Oldenbarneveldweg. vlak bij de kruising met de Zeeweg, staan waarschuwingsborden
"Pas op de buizerd". Er is daar ergens een nest met jongen, en wandelaars en fietsers zijn niet welkom in hun territorium. Wim ziet er één vliegen. Nu maar hopen dat hij of zij een duikvlucht gaat maken. Dat zou een mooi plaatje opleveren. Er gebeurt niets, en wij gaan verder door de duinen. Via de Westerweg komen we in hartje stad. Wat hebben we een bekijks. Terwijl Wim de boodschap doet, bewaak ik de Questen, en sta belangstellenden te woord, zowel in het duits als engels. Wim gaat daarna zuidwaarts, en ik via de Kanaalkade en de vernieuwde Friesebrug richting huis. 67 km gereden. Wordt vervolgd...

Geen opmerkingen: