zaterdag 13 augustus 2011

13-08-2011 Een wolk van een Quest 532


Vandaag krijgt René uit Bergen zijn nieuwe Carbon Quest. Hij liet weten dat een een lange bevalling is geworden. Ruim een maand niet meer gefietst, omdat er al al snel een koper was voor zijn oude Quest. Hij is per openbaar vervoer naar Dronten gereisd, en dat voor maar 19 euro ! De heenrit heeft Wim al uitgebreid geschreven. Als we in Dronten aankomen vraag ik als eerste aan Eva hoe het staat met de XS Quest. Deze week komt de mal uit Tsjechië. Dan worden er de wielkasten gemaakt, en het geheel gaat weer op transport. Dit jaar nog worden de eerste XS Questen als alles meezit gemaakt. Er staan er 15 in bestelling. Het is weer een drukte van belang. Ik zet eerst maar eens een pot koffie. Daarna verzamel ik nog wat onderdelen voor in de werkplaats. Ik zie voor de wand met aluminium een gloednieuwe blauwe Sinner Mango + staan. Deze is voor Gerrit uit Zaandam, en deze wordt op 1 september opgehaald, en geëscorteert naar Noord-Holland. We kijken met belangstelling naar de nieuwe remhendel met een slimme vergrendeling, middels een drukknop. Zoiets had Jan Geel al op zijn Verhees Alleweder zitten. Er wordt ook nog proef gereden in een Quest en een Strada. Er komt nog een Faw uit een stationwagen met een kapotte stuurstang. Bastiaan Welmers is op doorreis naar Noorwegen met een afgeladen Quest met kampeerspullen. Eva is bezig met de reparatie van de kleine kinder Velomobiel. Ik zie dat de body versterkt is aan de buitenkant. Om 14.30 uur kunnen we weer op huis aan. 180 km gereden. Wordt vervolgd... P.s maandagmorgen ga ik naar Wim en daarna door naar Van De Berg in Hoorn. Jan Reus brengt dan zo'n mooie zwarte rand aan op de voorkant van het instapgat van de Quest.

1 opmerking:

Gerrit zei

Geweldig Kees , ik ga woensdag even op en neer met m,n meisjes om naar hem te kijken en dan even door naar Batavia stad.
Leuk dat je een foto genomen hebt.
Hij is mooi he ?