dinsdag 9 augustus 2011

09-08-2011 Kris-kras met Pé door de polders


Het is al 11.30 uur, als Pé belt. Ik heb net een boterham op zegt hij, en ik wil me gaan omkleden om een stuk te gaan fietsen. Hij vraagt of ik mee ga. Snel omkleden dus en richting Middenmeer. We ontmoeten elkaar vlak bij het Klooster in Nieuwe Niedorp. Er staat een hele pittige wind en we gaan daar eerst maar eens een stuk tegen in rijden. We komen zo in Kalverdijk, St Maarten en rijden over slingerende oude dijkjes rond Schagen. Onze gezamenlijke tussenstop is bij een café in Zandwerven vlak bij Wogmeer/Spanbroek. Dit is de vaste halte van een groep West-Friese toerrijders, waaronder de zwager van Pé uit Wervershoof. We wachten even op de mannen. Er wordt op elkaar gemopperd, omdat het kop over kop rijden met een stevige wind tegen niet vlekkeloos verliep. Na dit gezellig samenzijn, wil Pé weer op huis aan. Ik fiets nog een extra rondje Oostdijk, nu met de wind mee. Het is en blijft een fantastisch gevoel om met zo weinig inspanning zo hard te gaan. 85 km gereden. Wordt vervolgd...

Geen opmerkingen: