dinsdag 2 augustus 2011

02-08-2011 Met Pé door West Friesland


Ik fiets vandaag via Middenmeer naar Oostwoud. Pé is dan al voor een niet geslaagde boodschap naar Medemblik geweest. Even een kop koffie, en dan door de Wieringermeer naar de mooie dorpskern van Opperdoes en via xde Veertweg naar Ooetwoud. Jan Geel is zeker weer kilometers maken. Annie is er wel, net terug uit La Douche France, en we krijgen een uitgebreid verslag te horen. We koersen daarna door het Egboetswater, en ik kom op een plek waar ik nog niet eerder geweest ben n.l het nieuw aangelegde regenwater opvang gebied van Hauwert. Hier komen we ook langs een landhuis in Engelse Cottage stijl, waarvan ik dacht dat het in Hem stond. Mijn Marianlief weet te vertellen dat daar een keuken instaat van allemaal Atag Fornuizen. Pé wist te vertellen dat het een restaurant is. De naam ben ik even kwijt. Pé fiets al toeterend door deze omgeving, want hij heeft er overal familie wonen. In Wervershoof rijden we een oprijlaan van een landhuis op. Daar woont een tweede zus van Pé. We krijgen wat fris, hebben het over de vakantie en daarna is het op naar Medemblik. Even Ted de Lange ligfiets verhuur en verkoop gedag zeggen. Hij verhuurt nu ook fluisterbootjes, en ze waren allemaal in de vaart. Op naar Middenmeer, en ik ga via de Schagerweg, het Langereis en de Berkmeer weer naar huis. 90 km gereden. Wordt vervolgd... P.s morgen al vroeg met Wim naar de Schellingwouderbrug, voor een ontmoeting met Paul Dijs, die daar zijn Velomobielkap overhandigd krijgt. Op de onderste foto is te zien dat de uitsparingen in de body maximaal zijn uitgedremeld/gevijlt. Toch nog zeker 1 meter kleinere draaicirkel, en steken duidelijk verminderd.

Geen opmerkingen: