zondag 31 juli 2011

31-07-2011 Nummer 13 in ons midden bracht geluk!!


Vandaag vanaf 10.00 een " Wilde Rit ". Altijd weer spannend wie er op komt dagen. Even voor tienen stapt Willem Vierbergen de kamer binnen. Hij heeft eindelijk een vrije zondag, zullen we maar zeggen. Hij koopt nog even een kant en klaar optimaal schrempje, en we gaan naar Wim op De Woude. Hij heeft ook wel zin in een rit. We gaan richting Zaanse Schans, mertde oranje Quest met het nummer 13 groot op de zijkant. Op het industrieterrein in Wormerveer zijn ze nog lang niet klaar met de weg en het nieuwe stuk fietspad. Wim rijdt er voorop, en ziet niet bij het terugsturen naar het midden van de weg, dat er een weggedeelte weggefreest is. Zijn achterwiel blijft hangen, en de Quest helt gevaarlijk naar rechts, met een wiel los van de grond. Met veel geluk en stuurmanskunst weet Wim de de Quest in bedwang te houden. Zelf heeft hij het over " de Quest op een slap koord " of zo iets dergelijks. Op de Zaanse Schans gaan we natuurlijk vele keren op de foto. We rijden door de Enge Wormer, richting 't Twiske en door het Ilperveld naar de pont. Wim heeft het over Marken, nou dat moet dan maar ! Maar dan wel via Broek in Waterland, waar de huizen weer in allerlei kleuren geschilderd gaan worden, Ransdorp. enUitdam. Op Marken is het drukker dan anders. Koffie met appeltaart, en Kees gaat tempo maken. De snelheid komt niet onder de 40 km per uur. Het is dat Wim perse weer een ijsje wou bij Katwoude, anders was ik niet meer gestopt. Willem zien we doorrijden, komt achteruit gereden en laat weten dat hij geen ijs lust !! Nou dat hoor je niet vaak ! Hij groet ons en gaat op huis aan en dat is Zwaagdijk Oost. Wim en ik rijden de bekende weg terug via Kwadijk en door de Beemster. Ik Midden Beemster is er kermis, en we moeten een stuk omrijden. Ook is er autocross, en we moeten langzaam rijden tot voorbij de verkeesrlichten. Wim stuurt de Quest nog wel even door het mooie Graft en de Rijp om zo bij de brug uit te komen. Ik groet Wim en ik zie enkele racefietsers op de Westdijk. Laat ik die nog eens inhalen!Er is er een, de vraagt of ik even wil inhouden, zodat hij mij bij kan houden. Nou, dat doen we dus mooi niet ! 142 km gereden. Wordt vervolgd. P.s morgenochtend met Jan Reus, je weet wel van de " race kappen " bij Wim op de koffie.

Geen opmerkingen: