dinsdag 26 juli 2011

26-07-2011 Eerste F-lite banden verstuurd, en de Geax Tattoo in de shop


Vandaag fiets ik naar Petten. Bij Beukers kan ik een zending Geax Tattoo banden ophalen. Deze bij mountainbikers zeer geliefde 26 " 58 mm strandband, voldoet ook uitstekend als achterband onder de Quest/Strada . Ik zelf gebruik deze de hele zomer door, en dan met 4-5 Bar en zeker niet meer !!! Deze band is uitvoerig getest, en komt in de top vijf, wat mij betreft op de tweede plaats qua snelheid, lekbestendigheid en rolweerstand. De prijs is 22,50 euro. Onderweg hoor ik dat Pé, wat verlaat ook onderweg is, en we moeten elkaar ergens bij Kolhorn ontmoeten. Ik raak een beetje uit koers en we ontmoeten elkaar bij Tin, een gehucht onder Schagen. Ik mag voorop richting Heerhugowaard. Ik zit wat krap in de Quest met vijf opgevouwen Geax Banden, en wil snel naar huis. Op de Westerweg komen we een gele Quest tegen met een witte racekap. Wie ziet daar onder ? Hij stopt en we zien dat het Wim is met een splinternieuwe racekap die hij in Den Oever gaat af leveren. Wat een service van Velomobielonderdelen.nl ! Pé fiets daarna door naar Tiny in Z.O Beemster en ik ga even bij Matthijs langs op het werk. Er wordt gebezemd, en de laatse hand gelegd aan alle apparatuur , zodat de leerlingen na de vakantie aan de slag kunnen. 93 km gereden. Wordt vervolgd... P.s Morgen, als de weersomstandigheden gunstig zijn gaan we uitrolproeven doen op de Westdijk. Ik heb de F-lite gisteren iets meer lucht gegeven. Ze staan nu op 5 Bar, en dat was goed te merken op de bochtige West Friese Omringdijk. Duidelijke nog beter weggedrag !! Als laatste een tip van De Muis. De schuimkap kun je ook achterstevoren in het vooronder van de Quest/Strada/Mango schuiven, waardoor deze verder naar voren komt te zitten, en je meer beenruimte hebt. Even met een paar naalden de twee klittenbandstroken vastzetten.

Geen opmerkingen: