donderdag 11 februari 2010

11-02-2010 De Muis was te boskip in Skaage




Ik wil vandaag de deur uit. Laat ik ens naar Callantsoog gaan via Burgerbrug. Ik kijk even of de Muis thuis is. Ik zie een dubbel wielspoor het erf af gaan. Ik ga de stal binnen, en warm me even tussen de koeien. Guus is er wel, en vertelt in het Westfries dat Yvonne boodschappen doen is in Schagen. Dan maar snel door naar mijn keerpunt. Even voorbij Burgervlotbrug ligt nog heel wat sneeuw op het fietspad, en buiten St Maartenszee liggen hele sneeuwduinen waar ik dwars doorheen ga. De wielkasten raken vol sneeuw en ijs en de prut wordt een harde bonk, en ik hoor de banden aanlopen. Het is steeds onder nul, en met een harde noord-oosten wind alles behalve prettig. Omkeren in het dorp, en met de wind van opzij naar Petten, waar ik bij Beukman een tweede Geax Tattoo light 26 " band haal. Dan kan deze ook mee in de uitrolproeven. Bij de firma Beukman zijn ze ook benieuwd hoe de resultaten zijn, van deze band en de andere mountain- bike banden. Na deze tocht met hindernissen zoals sneeuwduinen, sneeuw op de fietspaden slaan bij mij de twijfels toe. Zaterdag naar Dronten via de Dijk Enkhuzen- Lelystad, waar zeker ook sneeuw en sneeuwduinen zullen liggen. Ik zal met Jan en Wim overleggen of het verstandig is. Thuis aangekomen de slang er op, om al het ijs uit de wielkasten te spuiten. 72 km gereden. Wordt vervolgd... P.s De verkenner laat weten dat de Dijk er mooi sneeuw en kruiend ijs vrij bij ligt.

2 opmerkingen:

Gerrit zei

Cees, wat zijn die 2 dames op de foto aan het doen ?
iets van wol of katoen wassen ?

Kees van Hattem zei

Beste Gerrit. De dames zijn aan het vilten. Wol is overgoten met sop en heet water, en nu maar soppen. Het hele proces heeft net zo lang geduurd als mijn 72 km fietsen vandaag. Kees.