vrijdag 31 oktober 2008

27-10-2008 Over de dijken van Heerhugowaard

Gisteren niet gefietst omdat het weer zo abnormaal slecht was. Mango 69 voorzien van nieuwe banden: de Moirees 47. De iets bredere band met wat minder rolweerstand paste net niet. Deze lopen aan in de wielkast. Ik vond nog een nieuwe Moiree 406-54, ooit ontvangen van Velomobiel, maar deze past zelfs niet als achterband onder de Mango. Volgende keer maar omruilen als ik weer eens naar Dronten ga. De toeter wil ik verplaatst hebben naar het 'vooronder' in de wand van de Quest, want het bleek dat bij tegenwind voorliggers de Quest niet (wilden) horen.

Voor vandaag werd slecht weer voorspeld dus nam ik de Mango voor mijn ritje. Het had net gehageld, maar de zon liet zich weer zien. Even langs dochter Suzan om haar en zoontje gedag te zeggen. Daarna via de Berckmeerdijk en de mooie Groenedijk naar Veenhuizen. De A.C. de Graafweg over, richting Oude Niedorp, het Verlaat waar het oudste huis van Heerhugowaard staat -Lands Welvaren geheten- dan via de Waarddijk Noord en de Westerweg, even Matthijs Leeghwater groeten, en dan ben ik al bijna weer thuis.

Wordt vervolgd...

Geen opmerkingen: