donderdag 25 november 2010

25-11-2010 Één koud been



Na de rit met Pé door de Wieringermeer en West -Friesland moest ik bij thuiskomst de Quest grondig ontdoen van klei en modder. Wat zie ik ! Ik mis mijn rechter windgeleider borst. Die ligt vast ergens in de polder. Jan Geel maar eens vragen of hij er een kan missen, want ze bevallen mij prima. Ik fiets vandaag even naar De Woude. Er is een nachtelije moord gepleegd. Een vos heeft een raskip van Wim de kop af gebeten, en het lijk bij de buren in de tuin gelegd. Ik hoor zijn vrouw Marian nog zeggen de laatste keer aan tafel. " Wim je moet 's nachts het kippenhok dicht doen, want volgens mij is er een vos op het eiland " Marian heeft toch gelijk gekregen ! Wim wil even naar Castricum voor de nodige boodschappen. Hij laat wel even weten dat het maar koud is. Dat klopt want het is 1,5 graden. Als het eenmaal onder de kap zit hoor ik hem niet meer. Als toetje rijden we de Geversweg in om zo door de duinen naar de Zeeweg te rijden, en vandaar naar Akersloot. 67 km gereden. Wordt vervolgd...

Geen opmerkingen: