zaterdag 20 november 2010

20-11-2010 Rondjes in de omgevng



Gisteren ben ik, nadat ik klaar was met het kloven van een in stuken gezaagde boom, een rondje Schermer gaan rijden. Bij een van de molens aan de Noordervaart zag ik op een bord dat er in de loop der jaren zo'n 55 molens zijn verdwenen in en vlakbij de Schermerpolder. Windmolens moesten plaatsmaken voor stoom/dieselgemalen. Langs de Noord-Schermer dijk is het Waterschap bezig om alle bomen en struiken weg te halen. Dit geeft een mooi ruimtelijk zicht op de drie molens die daar staan. als ik weer in Heerhugowaard ben ga ik even bij Espec langs, over een paar weken de nieuwe werkplek van Matthijs. Een pand heeft hij naar eigen inzichten en ontwerp laten inrichten, en veel ervan zelf gedaan met de hulp van leerlingen. Er zijn er vandaag ook weer een flink aantal aan het aftimmeren. Gaat er straks mooi uilzien, en we zijn bij deze alvast uitgenodigd voor de koffie. Hij vroeg mij nog wanneer er weer banden getest gaan worden op de oude locatie. Vandaag even rondje Heerhugowaard gefietst, met als slotstuk de intocht van St Nicolaas meegemaakt. Marian hoorde een vrouw in de menigte de volgende opmerking maken over mij in de Quest: " als je niet kunt fietsen ga dan niet fietsen " Vinny had meer oog voor een ambulance motor als voor die hele Sinterklaas ! 65 km gereden. Wordt vervolgd. Morgenvroeg om 10.00 uur maar weer eens een zondag"s ritje, Gaat Rob mee ?

Geen opmerkingen: