woensdag 30 september 2009

26-09-2009 Verblijf op Borkum



Om 7.30 ben ik klaarwakker. Meteen douchen, want er kan al vroeg ontbeten worden. Jong en oud zit er aan tafel. Het ontbijt is er meer dan voortreffelijk. Fruit, kwark, yoghurt, warme broodjes enz. Lunchpakket mee voor na de rondrit op het eiland. Om 10.00 uur hoor ik drie maal fluiten, we gaan dus meteen van start. Samen met auto's die net van de veerboot komen rijden we naar het natuurgebied Ostland, dat vroeger ook een eiland was. We gaan er ook een eind wandelen. Wim komt met het voorstel om 15 min heen en terug te lopen, en dan nog krap aan 15 min in het restaurant zitten voor koffie en Ostfriesche Torte. Het is er niet van gekomen. We lopen naar het strand, niet mijn favoriete bezigheid. De Muis ligt al weer in het water, en Astra rent over het strand. Dan door het rulle zand naar de hoogste duintop voor het vergezicht. Dan terug naar de fietsen, en in colonne naar het centrum, van dit voormalige militair blowerk. Wat hebben we een bekijks. Monden vallen open bij het zien van zoveel ongeregelds. Met een klein groepje gaan we op zoek naar de gemiste koffie mit Apfelstrüdel und eis. We lopen nog even naar de boulevard en ik koop en wim betaalt de muis voor de Muis. Kan ze die rat verwijderen die achter op haar Quist meerijdt. Wim wil bij thuiskomst in de kazerne zijn " bed nog opmaken " , of te wel een uurtje snurken. Daarna een discussie over de toekomst van de Velomobiel. Na deze discussie gaat bij ons vieren het gesprek verder in de kroeg, onder het genot van een kräuter snaps un eine Pinte. voor we het in de gaten hebben moeten we al weer aan tafel. De opschepper vraagt me of ik "Mich angemeldet habe als Vegetarier " . Ik zeg geen nee, maar ja. anders had ik vast niets gekregen. Wim gaat zo meteen weer een uurtje plat, net als Cees. En in onze stamkroeg worden we om 21.39 uur weer verwacht. We hoorden van onze reisleider dat we morgenvroeg al om 7.00 uur moeten ontbijten om op tijd bij de boot te zijn. We kunnen dus toch het eiland af. Er worden alvast aanwijzing gegeven hoe we onze fietsen moeten neer zetten, en als er niet genoeg plaats op de boot is blijven de "oudjes "gewoon nog een dag. 20 km gereden. Wordt vervolgd...

Geen opmerkingen: