Om 13.00 uur komt W. A. van Buren de Stad van de Zon openen. Ik ga even kijken, maar er is geen doorkomen aan. Overal staan dranghekken, en ik heb een streched zwarte limo gezien met politie escorte. Ik ga weer naar huis, om de Swalbe Super Moto te vervangen door de Vredestein Perfect Mooire 54 . De slof bleef licht aanlopen achter in de tunnel. T.z.t. het achterwiel er maar eens uit, om te kijken waar de band aanloopt. Als ik even een proefritje maakt hoor ik een nieuw geluid achterin, wat er niet hoort. Ik kan de herkomst niet vinden, en ik laat Jan Geel er even naar kijken.Om 15.15 ben ik in Oostwoud, en Jan wil meteen even in mijn Quest, en als hij terug komt weet hij de oorzaak. Een derailleurwieltje loopt aan. Twee slagen krijgt het afstelmechaniek en het moet weer rustig lopen. Ik kijk nog even in Jan zijn Quest, en hij heeft nu de definitieve kettingloop. Zelfs Allert van Velomobiel gaat een voorderailleurwieltje monteren. De kabel naar achteren heeft hij uit de tunnel gehaald, en keurig vastgemaakt. Hij heeft de foto's van Wim zijn innovatie gezien, en had kritische opmerkingen. Hij noemde het net geen ..... Als er een verlate groep museumbezoekers aankomt, is het tijd om weer op huis aan te gaan. Ik krijg het advies om de remtrommels goed schoon te maken, want Jan vindt mijn Quest slecht remmen. Het aanlopende geluid is toch nog te horen ! Op de Berkmeerdijk kom ik Matthijs tegen, even bijpraten, en hij wenst ons en goede rit heen en terug en véél plezier. Bij thuiskomst meteen de wielen gedemonteerd, en alles op advies van Jan schoongemaakt, remhendels in het vet en morgen met een rustig gemoed op pad. 84 km gereden. Wordt vervolgd...
woensdag 23 september 2009
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
1 opmerking:
Ik ben best benieuwd naar de 'stilste Quest van Jan'. Theo van Andel hoorde Jan gisteren nogal duidelijk vertrekken.
Groeten,
Wim
Een reactie posten