dinsdag 29 september 2009

25-09-2009 Harlingen - Borkum




Prima geslapen. Onze Wim een maal gehoord, toen hij naar de w.c. ging. Hij kreeg voor het slapen gaan gisteren twee extra dekens en een warme kruik en hij heeft heerlijk geslapen. Marian heeft niet zo best geslapen. Als moederkloek waakt ze over al die mee zijn, en de eerste nacht moet ze altijd even wennen. Voor wie wil is er thee, en om 8.00 uur gaat het fluitje van Marcel, en dat betekent snel in de fiets en rijden. De groep wacht op niemand ! De brandweerQuest heeft een kapotte remkabel, en deze wordt door Ymte ter plekke gemaakt, Ik blijf even wachten tot ook dit kleine groepje gaat rijden, maar ik bedenk me. Ik zie als ik de hoek om ga in de verte iets roods de hoek om gaan. Ik moet 50 km per uur rijden om achter aan te sluiten. Het is prachtig fietsen op de Waddenzeeroute. Bij Lauwersoog kon de weg wel eens verspert zijn volgen Cees R, omdat daar een militair oefenterrein is, met een kompleet dorp De Marne in de Marnewaard. Er hangt geen rode vlag in top, het hek is dus open, alleen de DuoQuest kan er niet door. Over het hek ermee, en doorrijden. Yvonne is achtergebleven en vervolgt haar eigen weg. Bij Noordpolderzijl , een gemaal, een paar huizen en een bruin cafe, waar de hele meute onaangekondigd binnen valt is het even schrikken voor de waardin. Aléén koffie met gebak is er te krijgen, en de menukaart komt te vervallen. Ook Marian is hier en ik meld me bij de camper. Ik bel de Muis en zeg haar ook hier naar toe te komen. Ze heeft de Waddenzee route gevolgd, over wel hele smalle paadjes, en moest later flink gang maken om op tijd bij de groep aan te sluiten. Nu het laatste stuk nog naar Eemshaven. De schapen zijn er weer en van verre zie je al de vele windmolens, maar het is nog kilometers rijden voor we bij de terminal zijn voor de veerboot naar Borkum. Er is enige paniek. Er moet bijbetaald worden voor de overtocht voor die " Dreiräderfahrzeugen " , anders zet men ons niet over. Wim wordt er bijgehaald als Intermediair en opgelucht rijden we allemaal de veerboot op. En dat terwijl er gereserveerd was. De boot kan vertrekken ! Of we zondag het eiland weer af komen blijft de vraag, gereseveerd of niet ! Na de overtocht in colonne naar de kazerne met de geschutkoepels nog op de daken. De eerste, ik noen geen namen, gaan al even racen op de appélplaats, en de rest wacht geduldig op de sleutels. De " Ierland gangers " gaan met zijn vieren op een kamer, Wim, Cees, Ben en ik. Wim is zo aardig om boven in het stapelbed te gaan slapen. Douchen, schone kleren aan en naar de eetzaal voor de de warme hap. Prima keuken, er is ook gedacht aan de vlees nog vis eter. Na het eten nazitten met koffie, en dan de kroeg ik die we als eerste ontdekt hebben. Het pilsner en de weiswein smaken ons prima. Om 24.00 uur is het bedtijd, en na wat heen en weer gesnurk en twee maal eruit voor je weet wel van Wim slaap ik tot 7.30 uur. 142 km gereden. Wordt vervolgd...

Geen opmerkingen: