zondag 20 september 2009

20-09-2009 Héél veel fietsers op pad

Het is 8.30 uur, en ik ga fietsen. Er hangen nog wat mistflarden over het land. Al gauw komt de zon door, en het beloofd een echte zondag te worden Over de dijken naar Etersheim, daar is er om 10.00 uur koffie. Als ik naar Edam fiets, moet ik de eerste wielrenners inhalen, en ze proberen aan te haken. 50 km per uur kan er geen een volhouden. Bij Edam, bij de Grote Kerk staat een buslading engelse toeristen, die me bijna allemaal fotograferen. Ik neeM de Zesstedenweg en ga naar Beets en volg de Zomerdijk tot aan Oudedijk. Bij Avenhorn zie ik een lichtgroene Quest de afslag nemen naar Grosthuizen. O Ja! De Dam tot Dam klassieker wordt vandaag verreden. Op de Walingsdijk kom ik nog een gele Quest tegen. Deze deelnemer is zeker bekent met de route, want hij weet zo twee stijle houten bruggen te omzijlen in de Mijzenpolder. Wat zit deze man te schonken in zijn Quest. Schoudervullingen, armsteunen, opvulblokken en een betere vering zijn hiervoor de juiste remedie. Laat je benen het werk doen !! 90 km gereden. Wordt vervolgd...

Geen opmerkingen: