woensdag 9 september 2009

09-09-2009 Binnen de Omringdijk over dijken en dijkjes

Vanmorgen eerst maar eens bij Matthijs en Mark langs op hun werk. Er moet met laatstgenoemde héél wat bijgepraat worden. Na zijn ziek zijn kan hij nu weer de 36 km per uur in zijn Mango aanhouden. Matthijs heeft wat vrijkaartjes voor de fietsenbeurs in Utrecht op 31 oktober a.s. en nodigt Wim en mij uit om mee te gaan. Jan Geel moet deze dag ook maar vast vrijhouden. Ik ga richting de Oosterdijk, neem de Waarddijknoord en ga vlak bij Schagen de Tolkerdijk op. Ik neem nu een keer de afslag links om, en kom op de Galgendijk, en ik denk de plek te zien waar de galgen hebben gestaan. Ik zie het kerkje van het gehucht Valkkoog en ik kom op de Tjallewallerdijk, de Storkedijk en ik fiets zo het centrum van Schagen binnen. Als maar rechtuit en in ga onder de fietstunnel die me richting Barsingerhorn brengt. Even door Kolhorn en de Strook en de Groetpolder en ik kom zo in Winkel. Daar kom ik op de Leijerdijk en vanzelf weer op de Oosterdijk langs het kanaal Omval-Kolhorn. 55 km gereden. Wordt vervolgd... P.s. Het aantal deelnemers voor de Omringdijktoertocht staat nu op 15.

1 opmerking:

marcel beekmans zei

er staan maar 12 op de lijst van plaza's agendate...ik rij trouwens het laatste stuk met wim mee naar hhw, tot zaterdag racekees, heb wel ff zin aan een goeie lange tocht!