dinsdag 14 april 2009

14-04-2009 Ketting ingekort

Vanmorgen ga ik als eerste even bij Vitorio een kettingpons halen,en een schakel 9 speed om de ketting weer aan elkaar te maken. Ik zet de achterkant van de Quest omhoog, laat de ketting met behulp van een stok met lus om de pedaal draaien en luister. Geen getik van de ketting meer op de achterbrug. Als ik echter instap en kracht zet is het getik er weer. Ik los dat vanmiddag wel op, ga nu eerst even naar Wim om te laten zien hoe een kettingpons werkt. Hij heeft er net ook twee aangeschaft, een voor thuis,de ander voor in de Quest, want je weet maar nooit! Ik heb op de achterbrug een stuk rubber vastgeklit om van het getik af te zijn. 38 km gereden. Wordt vervolgd...

2 opmerkingen:

marcel beekmans zei

en werkte die?

Mick zei

De spanning op de ketting is ook af te stellen door de derailleur te kantelen, er zit 'n stelschroefje voor de aanslag tegen de achtervork.
Daar kun je ook mee experimenteren alvorens in te korten.