zondag 1 februari 2009

01-02-2009 Weeromslag


Om 9.30 uur vertrek ik richting de Huygendijk. Er staat een striemende ijskoude oostelijke wind, zeker 6 Bft. Ik ga via het Rustenburgerdijkje naar de Oostdijk, en ik zie een racefietser voor me. Daar gaat ie weer! Al snel haal ik hem in, en hij kijkt verschrikt om zich heen. Er zijn natuurlijk nog genoeg mensen die nog nooit een Quest voorbij hebben zien zoeven. Na de Oostdijk neem ik de Plempdijk en daarna de Molenweg. Ik ga op de koffie bij dochter Suzan, Ferdinand, en natuurlijk onze kleizoon Vinny. Het is steeds weer een genot om dit Hollands welvaren vast te houden. Als ik mijn tweede kop koffie op heb zie ik buiten de eerste sneeuw vlokken dwarrelen, tijd om te gaan. Eenmaal thuis begint het steeds harder te sneeuwen en het blijft nog liggen ook. 25 km gereden.

Wordt vervolgd...

Geen opmerkingen: