woensdag 25 februari 2009

24-2-2009 Wie gaat er mee naar Wieringen... fietsen?

Om 8.30 uur belt Wim of hij ook mee mag fietsen. Natuurlijk. Om 9.30 uur komt Wim voorrijden, en we gaan meteen op pad. De Westerweg is voor fietsers afgesloten, omdat er bomen gekapt worden. We rijden gedwongen door het industriegebied tot we ter hoogte van ‘Truckland’ de Westerweg kunnen oversteken. Bij de Roskamsluis gaan we rechtsaf de Provincialeweg op en rijden door tot Oude Niedorp. Al snel zien we de West Friese Omringdijk in het land liggen en ter hoogte van Aartswoud gaan we linksaf naar Middenmeer. Pé belt me waar ik ben. ‘We komen er aan, ik heb net een lekke voorband.’ Bij Pé is er snel koffie, en hij is blij verrast dat Wim er ook is. Na de koffie gaan we op Wieringen aan. Met Pé voorop is het flink doortrappen. We rijden een grote ronde op Wieringen, dat elke keer weer bijzonder is. In Den Oever is het stil in de haven. Even verderop bij de visafslag is er wel actie. Zoals op de foto te zien is liggen er netten met tonnen uitgespreid, e.e.a. voor de mosselenvangst, broed wel te verstaan, dat naar Yrseke gaat. De terugweg gaat via de Zuiddijkerweg naar Medemblik. Wim heeft een langzame leegloper achter en met een ietwat verhit hoofd zet hij de Quest aan de kant. Zijn hartslag gaf aan dat hij minstens 36 km. per uur zou moeten rijden, maar hij reed netaan 25… Ik wilde Pé net gaan afstoppen om het rustiger aan te doen. De band is snel vervangen en met snelheden van boven de 40 km. per uur snellen we naar Medemblik. Pé loodst ons door dit deel van West Friesland en via nieuwe fietspaden, al dan niet verhard, komen we in Aartswoud. Via Opmeer, de Berkmeerdijk komt Heerhugowaard in zicht. Pé gaat bij zijn zus langs en we zeggen hem gedag. Wim rijdt door naar De Woude via de Oostdijk en ik ga via de Jan Glijnisweg en Het Kruis naar huis. Het was een prachtige rit met prima weersomstandigheden. 110 km. gereden.

Wordt vervolgd…

P.s. Ik kreeg van Pé de Garmin GPS Map 60CS mee om deze uit te proberen op de komende ritten. Als het me bevalt wordt het een blijvertje.

Geen opmerkingen: