zaterdag 21 februari 2009

21-02-2009 Rit naar Purmerend

Om 12.00 belt Sebastiaan "rode Mango" Talsma, met de vraag of ik de biedingen volg op de Quest van Wim. Ik vertel hem dat ik op het punt sta om naar hem toe te fietsen om zijn relaas te horen. We spreken af om er samen naar toe te fietsen, en met ons drieën naar Purmerend te rijden. Sebastiaan vertelt me dat hij ook een bod uitgebracht heeft maar dan op Quest 149.
Ik zie net dat zijn bod alweer met 300 euro is overboden. Spannend!!
We feliciteren Wim met de verkoop van zijn Quest, en na de espresso gaan we op pad. We volgen de Starnmeerdijk tot aan Purmerend. Halverwege haalt de rode Mango met Quest-snelheid ons in, en Wim vraagt mij of hij op tijd thuis moet zijn. Ik weer achter Sebastiaan aan, en vraag hem of hij voor een bepaalde tijd thuis moet zijn, maar hij heeft alle tijd. Op de terugweg nemen we de ander kant van het kanaal. We rijden met aangepaste snelheid door Graft de Rijp en door naar de Woude, waar Sebastiaan een rondleiding krijgt met tekst en uitleg. Op verzoek van Marian doe ik relaas van het trouwen van Wanda en het feest daarna. Om 16.00 uur gaan we op huis aan, en ik ga in de hoogste versnelling langs de Zuidervaart. Het was een mooie tocht, met lentekriebels. 72 km gereden.

Wordt vervolgd...

Geen opmerkingen: