maandag 23 februari 2009

23-02-2009 Met Wim door de Schermer

Het is al 13.30 uur. Het regent licht, ik ben klaar met de werkzaamheden voor vandaag, dus tijd voor een rit naar De Woude. Daar aangekomen hoor ik van Wim dat Quest 305 gereed staat om opgehaald te worden. Dat gaat deze week gebeuren, al is de dag waarop nog niet zeker. Ook vertelt hij over de perikelen rond de veiling van Quest 149, die Sebastiaan graag wil kopen. Wim stelt voor om even een rit te maken. Ik ga voorop, en we gaan via Driehuizen, de Kleine Dijk, de Kopdammerdijk naar Grootschermer. Ik laat Wim een locatie zien waar hij nog niet geweest is, namelijk het doodlopende weggetje als je bij de beeldentuin van Nic Jonk recht door gaat tot aan de molen. Lopend kun je daar verder via een onverhard pad. Wij moeten omkeren. Het is daar een zompig gebied, waar nu niet eens schapen lopen, maar het is een vogel paradijs. Door naar Schermerhorn en Ursem. Op de Noord Schermerdijk is de weg geblokkeerd door een grote vrachtwagen, die volgeladen wordt met de rietwortels die eerder uitgegraven zijn. Ik neem Wim mee naar de steile bulten in het Park van Luna, die in een kleine versnelling genomen worden. Thuis staat de koffie te wachten, Wim maakt kennis met dochter Suzan en schoonzoon Ferdinand. Na bijpraten met Marian, en even babbelen met kleinzoon Vinny gaat Wim weer richting De Woude. Om 17.00 uur lees ik in de mail van Sebastiaan, dat de veiling helemaal niet naar wens is verlopen... 50 km. gereden.
Wordt vervolgd...

Geen opmerkingen: