donderdag 26 februari 2009

26-02-2009 Quest en Verhees Alleweder als fotomodel

Er moet een tekst voor de avertentie in 'Gezicht van de Zaak' komen, en foto's erbij. Marian lief komt op het allerlaatste moment -stok achter de deur werkt altijd- op het idee om van ons beiden een foto in ligfiets bij de advertentie te zetten. Dus belt zij al vroeg naar Wim Schermer met de vraag of hij foto's wil maken. Wim heeft nog enkele klusjes in en om het huis te doen, maar dan snelt hij (met de auto dit keer) naar Heerhugowaard om ons te fotograferen. Om kwart over elf arriveert hij en onder de koffie bespreken we de locatie, Park van Luna lijkt ons geschikt. Wij met de velo's en Wim met de auto erheen... maar het valt niet mee voor Marian. Twee jaar geleden zat zij voor het laatst in de Alleweder. Onderweg op de Jan Glijnisweg neem ik haar op sleeptouw. Wim rijdt vlak naast ons en maakt vanuit de rijdende auto foto's daarvan.

Aangekomen op de plaats van bestemming rijden we eerst tegen een BOA op een brommertje/snording aan. Hij stopt argwanend dan wel belangstellend bij de Quest van Kees. Verwacht hij enig commentaar of zo... het is niet duidelijk.
Als Wim iets tegen hem zegt antwoordt hij dat zij zich nog niet eens aan elkaar hebben voorgesteld... waarop Wim dit direct goedmaakt. Altijd netjes die BOA's! Marian en ik vonden het niet nodig om ons voor te stellen en bleven dan ook veilig in de fiets zitten.
We draaien de fietsen voor een betere belichting, en dan is het snel gepiept. Er worden een aantal foto's gemaakt, van dichtbij en wat verder weg. Dan gaat Wim weer eilandwaarts, en ook wij rijden naar huis. Bijna thuis maakt de buurman nog enkele foto's. Samen 12 km. gereden. Zelf fiets ik later nog een rondje vanwege een boodschap aan de andere kant van Heerhugowaard, en kwam er nog 15 km. bij. Zaterdag 28 februari vertrekken Wim en ik om 09.30 vanuit Avenhorn om Quest 305 op te halen.

Wordt vervolgd...

P.s. Wim, nogmaals bedankt!
Nieuwsgierig geworden naar de foto's? Tegen de tijd dat 'Gezicht van de Zaak' in de bus valt mail ik even, want het staat dan ook op internet.

1 opmerking:

Mick zei

Zo'n oranje randje heb ik ook op de FAW zitten maar die glans kan ik beslist niet meer bereiken: de mijne heeft meer iets v.e. krentenbol!