woensdag 29 juni 2011

29-06-2011 Kees net niet het haasje !


Om 13.30 bij ik bij Jan Reus in Hoorn. René komt even later met zijn kroost en partner. Twee ervan zijn hier drie weken op vakantie en komen helemaal van down under. even later komt Wim aanrijden. René zijn prachtig gerepareede Quest gaat naar zijn nieuwe baasje die hem bij Velombiel .nl in ontvangst kan nemem na een servicebeurt en aanpassing op maat. Beide hebben de racekap op, en ik krijg 5 minuten voorsprong richting de Zijlweg in Enkhuizen. Ik ben dus de haas waarop gejaagd gaat worden. Ik moet tot 52 km per uur door trappen. Ik wacht zelfs bij het rode verkeerslicht, ga nog wel even op twee wielen door de bocht, maar de brede velen geven de Quest een veel beter bocht gedrag, omdat de banden veel minder vervormen. Ik heb bij de Zijlweg aangekomen net nog even de tijd om een foto te maken van de jagers. Ik zelf ga hier links richting Oostwoud om even bij Jan en Annie te kijken en daarna even Pé gedag te zeggen in Middenmeer. Hij zit net zijn verhaal te schrijven , en als ik toeter komt hij schaars gekleed naar buiten. 'Pé wat zie jij er afgetraind uit' zeg ik. Hij kan zo naast Wim gaan staan bedenk ik me nu. Morgen gaat hij als eerste even aan de Quest sleutelen. De linker veerpoot maakt bij elke hobbel en kuil in het wegdek een bonkend geluid. Iets te veel olie gebruikt denk ik. De dempers onvetten , net als de buis en weer monteren. Ik kreeg vanmorgen een mail van Bert de FAW 43 rijder. Hij liet weten dat hij zelfs 30km+ haalde nu alles weer soepel rond draait. 94 km gereden. Wordt vervolgd... P.s Gisteren gespot hier op de Smaragd, een gele Limit. Ik had op het feest van Rob en zijn Karin al gehoord dat er op de Zirkoon al een half haar een geel ding in de tuin stond, van iemand die er mee naar zijn werk fietst in Heiloo. Ook Sebastiaan Talsma had deze Limit ook gezien. P.s morgen ochtend heb ik de oppas op onze Vinnie, dus Jan kijk en of Pé de klus geklaard heeft en kom dan samen deze kant op.

Geen opmerkingen: