dinsdag 19 april 2011

18-04-2011 Marian moest eens weten !


Vandaag moeten er drie racekapen mee naar Dronten. Een deelbare kap kan bij Wim in de Quest. Een witte, bestemd voor een Questrijder uit Keulen D gaat bij Wim over zijn hoofd. Ik plaats een zwarte over me heen, en we kunnen van uit Hoorn naar de dijk. Ik merk meteen dat het met de zelfde inspanning 5 km per uur harder gaat. Ik ben nog nooit zo snel de dijk over geweest. Het vizier moet wel op en kier om wat koeling te hebben. Omdat je niet met je hoofd in de zon zit is het prima uit te houden, en het zicht is goed. De gesloten kap geeft wel wat meer geluid uit de fiets zelf. Bij Velomobiel is er weer volop bedrijvigheid. Bij Wim gaat de zaag in het carbon. Het stuur kan dan wat verder uitslaan. De spoorbreedte wordt 2 mm smaller. Ik heb even een kort overleg over het Velomobiel Service Punt Noord Holland. Hier in Heerhugowaard zullen straks banden, onderdelen en allerlei accessoires voor Quest , Strada en Mango te krijgen zijn die ze bij Velomobiel .nl op voorraad hebben en houden. Op een werktafel zie ik een Alleweder op zijn kant liggen. Wat ik niet meteen zie, is dat het een Verhees Alleweder is uit 1989. Deze heeft 10 jaar stilgestaan, en wordt nu weer rijklaar gemaakt door de eigenaar zelf. Hij gaat straks weer rijden in München Gladbach. Theo kijkt even naar mijn dagrijverlichting, en laat weten dat de leds dood zijn. Die ga ik zelf maar even vervangen. Om 14.30 uur kunnen we weer gaan rijden. Het is boven de 20 gr en voor de tweede keer hebben we de wind tegen. 180 km gereden. Wordt vervolgd...

4 opmerkingen:

Pé Koomen zei

Hoi Kees,
Wat lees ik nou, jij ging "ingepakt" de dijk over en nog met positieve ervaring ook, dat kan ook haast niet anders met zo'n super moderne voorziening. Goed dat Marian het niet wist daar heb je gelijk in.
gr.Pé

Gerrit zei

Gefeliciteerd met je nieuwe baan , Kees . Dus dan hoef ik over een half jaartje met m,n nieuwe Mango+ niet naar dronten mocht er iets mee zijn ?

Rene van den Berg zei

Hé Kees,

Ik rijd de laatste paar weken al meestal rond de 50 km/uur en zit nu standaard tussen de 45 en 48 minuten voor mijn woon werkverkeer rit. Wat moet het wel niet worden met die kap? Volgens mij echt standaard 55 km/uur! Wauw! Kanniewachte!

René

Kees van Hattem zei

Beste Gerrit. Voor alle duidelijkheid, de eerste servicebeurt van een nieuwe Velomobiel is bij Velomobiel gratis. Ik reken 35 euro p/u. Groeten Kees