zondag 17 april 2011

17-04-2011 Quest promotie rondje




Om 10.00 uur ben ik bij Wim op De Woude. Jules, Elly en Willem wachten op ons in Purmerend. Het weer is uitzonderlijk. Nog geen wind, volop zon en de temperatuur loopt langzaam op naar 16 gr.Langs het kanaal fietst Wim een echtpaar met 45 km in het uur voorbij. Als ik ze passeer hoor ik de man tegen zijn vrouw zeggen: " Die trappen helemaal niet " We fietsen richting Oosthuizen, Etersheim, Warder, en zo komen we in Edam/Volendam. Het wordt stapvoets rijden. Wat een drukte ! De Questen worden weer door tientallen mensen uit alle windstreken gefotografeerd. Ik bel en toeter mezelf door de meute, en de rest volgt. Richting Katwoude kan er weer wat vaart gemaakt worden. Ook in Monnickendam zijn aardig wat toeristen. Tot aan de dijk gedragen we ons als waren we auto's. Op het fietspad naar Marken is het nu eens een keer niet zo druk. We parkeren onze Questen op verzoek beneden aan de dijk in de haven, en zitten heerlijk buiten aan de thee/koffie met appelgebak. Wim trakteert, want die heeft tenslotte net een nieuwe Quest.We willen een groot rondje Waterland rijden via Ransdorp, Vlak bij Broek in Waterland gaan Jules en Elly weer op huis aan. Vrijdag a.s gaan de fietsen op de Foldy Car richting Den Helder voor het Rondje Texel, en de dag erna worden de Questen volgepakt voor de Paastreffen. Wij drieën rijden door Broek in Waterland, Overleek en nemen de pont bij Ilpendam. In Purmerend zeggen we Willem gedag. Als alles meezit is hij vrijdag ook van de partij. Nu nog richting De Woude. Wim zet even aan, en ik blijf hem in het zicht houden, al moet ik wel 46 km per uur blijven rijden. Aan een mooie zondagse rit komt na 145 km gereden te hebben een einde. Wordt vervolgd... P.s Op Tweede Paasdag wil ik een andere Ronde van Noord Holland rijden, en wel naar het Noorden. Om tien uur hier verzamelen. Na de koffie naar Medemblik, Den Oever, Den Helder en door de duinen terug.

2 opmerkingen:

Willem zei

Mooi ritje gemaakt, was weer gezellig, we hebben lekker gebold ik kon er geen genoeg van krijgen en heb in Hoorn ook nog even langs het havenkwartier gesukkeld, de foto/film/smartphone toestellen werden weer massaal getrokken.
Kees, wil je dinsdag voor mij ook een nekrol meenemen? vlgs. ventisit moeten er +/- 20 geleverd zijn aan VM. vandaag 140.5 km getrappeld en iedere twee uur 3 setjes vlgs. pyramideschema gebenchpressed
Gr.Willem

Willem zei

Ohja Kees,
Volgens de fam. in Volendam was het schouwspel op het Markermeer toch de "pieperrace"