maandag 1 november 2010

01-11-2010 Het lichaam van een jonge man.




Vandaag traditiegetrouw even naar De Woude. Al snel hoor ik dat Wim naar Volendam moet voor een boodschap. Ik spreek met Wim af dat 36 km per uur een mooie snelheid is. Ik hoef me dan niet in het zweet te fietsen, en we zijn daarmee ook snel op onze bestemming. Langs het kanaal, de Oostdijk tot aan de afslag naar Kwadijk. Met de brede Avocets en de Moiree 54 is het comfortabel rijden op de klinkers. Op de Dijk in Volendam is het seizoen ten einde.De stoelen mogen niet meer op de terrassen, en de ijsboer stopt er vandaag ook mee. Ik hoor dat hij al 70 jaar is en een echte t.v persoonlijkheid. Hij is héél geïnteresseerd in onze Velomobielen, en het eerste wat hij vraagt is wat ie kost. Als ik hem vertel van ons Ierland avontuur, roept hij stadsgenoten om mijn verhaal ook aan te horen. Ik vertel dat vriend Wim al 63 is, en hij bekijkt hem vanuit zijn kraam en zegt: hij heeft het lichaam van een jonge man ! en jij mag er ook best zijn. Het is net aan 8 gr, en nauwelijks wind. Ik laat de kap eraf als we richting Katwoude rijden. Ik ga voorop over de Purmerdijk naar Ilpendam, om weer via het kanaal naar De Woude te rijden. Mooi onverwachts ritje. 95 km gereden. Wordt vervolgd...

Geen opmerkingen: