donderdag 28 oktober 2010

28-10-2010 Met Jan naar Den Helder




Om even na 10.00 uur fiets ik naar Oostwoud. Met Jan ga ik naar het ROC in Nieuw Den Helder. Het is de nieuwe werkplek van Cees. We worden ontvangen met koffie en Cees geeft een complete rondleiding door de verschillende werkplaatsen. Bij het zien van de hout afdeling, waar ook met polyester wordt gewerkt, hoor ik Cees praten over het zelf maken van een Quest racekap. Het wachten is nog even op een goede mal ! Als we weer willen vertrekken staat mijn achterband plat. De grote roldeur gaat open en ik kan binnen de binnenband verwisselen. Dan laat Jan ook nog even al zijn aanpassingen zien a la Wim. Voor de leicra moest hij helemaal naar Stof en Zo in Alkmaar. Dit zit nu met bisontix vast op de trapgaten. De andere aanpassingen worden t.z.t in kunstof uitgevoerd. Cees doet de suggestie om het kanopad te nemen, en zo gezegd zo gedaan. Inderdaad een heel mooi stuk fietsen door Polder het Koegras, en langs de Lange Vliet. Pé kent dit fietspad vast wel ! Ik ben hier vandaag voor het eerst, en zeker niet voor het laatst ! We rijden een stuk van de Omringdijk, maar omdat er een te harde zijwind staat ga ik er weer snel van af. Via de dijkjes rond Schagen komen we bij het Verlaat. Daar zeg ik Jan gedag, en als ik thuis ben heb ik net als Pé vandaag 120 km gereden. Wordt vervolgd...

1 opmerking:

Rene van den Berg zei

En WEER NIET langsgeweest op de Geulstraat 11 he! Wij hebben hele lekkere koffie en altijd koekjes of taart...

René