vrijdag 15 oktober 2010

15-10-2010 Even bijpraten in Oostwoud

Ik fiets vanmorgen via de Westerweg, Oude-Niedorp, Aertswoud en de Braak, Blote Bienenpad en de Panneweg naar Oostwoud. Nu eens via Twisk. Op de klinkerweg door dit prachtige dorp, bewijzen mijn laatste twee Avocets banden hun dienst. Bij Jan is het lunchtijd en koffie. Daarna laat Jan me de vorderingen zien aan de klassieke A Ford. De spatborden zitten er op, en kunnen gelakt worden. Nog even en de koets kan erop. Ook hoor ik dat we bij het bezoek aan Bikemotion een tweede koffie-stop, en wel bij BBB hebben. Jan moet nog ergens een zak appels halen, dus hij fietst met me mee richting de Waard. Op de Oostdijk verkopen ze naast Elstar ook Lecorf appels, geteeld in Zuidermeer. Er gaat een zak in zijn fiets, en we nemen een omweg via de Huygendijk. Daar merk ik dat ik linksvoor een langzame leegloper heb, zo langzaam dat ik er nog mee thuis kan komen. Het regent nogal, en nu uit de fiets is geen pretje. 70 km gereden. Wordt vervolgd...

Geen opmerkingen: