zondag 23 mei 2010

23-05-2010 Gesleutel aan twee Questen in Oosthuizen

Via de camping fiets ik naar de Breek in Etersheim. Daar zie ik dat de gemeente Zeevang volgende week 40 jaar bestaat, en de Breek op 9 juni 5 jaar. Het zal allemaal groots gevierd worden. Even kort overleg met Jochem, die bij ons een keuken geheel in boerenlandstijl komt inrichten. Daaran ga ik via de Kooimanweg door de Zeevangse Polder naar Midelie. Als ik op de Seevanckseweg net in mijn ooghoek een gele Quest, zonder top zie staan, keer ik om, om te zien wie er aan het sleutelen is. Paula Kastelijn is de voorderailleur aan het afstellen, om alle drie de bladen goed te kunnen schakelen. Ik vraag of ze dat grote blad van 58 tanden wel eens gebruikt. Ze rijdt meestal op het binnenblad. Het grote blad is de reden dat het moeilijk schakelen is. Ik stel voor om morgen een 52 tands blad langs te brengen. Paula, HTS er kan dit zelf monteren. Binnen blijkt nog een Quest te staan zonder top. Arie heeft een hoop toeters en bellen, en de felst brandende knipperlichten en remlichten ingebouwd. Vier drukknoppen aan het stuur. en nu de top er toch af is, heeft hij, met het oog op de fietstocht naar Oostenrijk opbergplekken gemaakt voor pomp en deksel schuimkap. Morgen eerst naar Rob in Almaar, door naar

De Woude voor een zomer-windscherpje, en naar Oosrhuizen. 78 km gereden. Wordt vervolgd...

Geen opmerkingen: