vrijdag 11 december 2009

11-12-2009 Rondje dijken en polders



Vandaag is het weer prima, als ik om 11.00 uur van start ga voor een rondje Heerhugowaard. De frisse wind komt uit het noord-oosten maar achter het schermpje is het goed toeven. Fietsvriend Wim heeft al weer een paar aanpassingen gedaan, voor nog meer comfort onder alle weersomstandigheden. Op de Leierdijk stop ik even om een foto te maken van het oudste huis in de gemeente. Via de A. C de Graafweg, de Lage Hoek rijd ik een rondje Berkmeerdijk, de Oostdijk om via de Schermerdijk, Oterleek, waar in een ver verleden de slag van Oterleek heeft plaatsgevonden. De zoveelste veldslag tussen de Hollanders en de Westfriezen. Ik ga via de Molenweg en Slingerdijk, ook hier hebben heel wat schermutselingen plaatsgevonden. De Huygendijk was toen samen met de Monnickenweg bij St Prancras de enige uitvalsweg naar West- Friesland. Deze route lijkt mij zeer geschikt voor de Kniepertjestocht op zaterdag 2 januari 2010. Met nog een stukje Vroone en de Zes Wielen komt het totaal dan op 50 km. Vandaag 42 km gereden. Wordt vervolgd...

1 opmerking:

Sebastiaan zei

Hoi Kees,
Voortaan wel ff zwaaien hoor als je langs rijdt!!
Groet,

Sebastiaan