woensdag 19 oktober 2011

19-10-2011 Rondje Koggenland.


Jan Reus, de man van de tour en racekappen, had twee binnenbanden nodig voor in de Schwalbe Marathon plus. Laat ik die maar even gaan brengen in Hoorn. Dan kan ik meteen een rondje Koggenland rijden. Ik fiets via Obdam, de Obdammerdijk, door de Opmeer om via de Bobeldijk in Hoorn uit te komen. Jan en een collega zijn weer met verschillende kappen bezig, die zo gauw ze klaar zijn door Wim de hele wereld over gestuurd worden. Ik zie dat Jan een kleine aanpassing aan zijn kap heeft gedaan. Een randje schuim links en rechts, zodat het vizier in de laagste stand wat ingeklemd wordt, en niet meer trilt. Na een kop koffie moet ik via de Oosterpoortsebrug naar het centrum van Hoorn. De snelle doorfietsroute langs de dijk is afgesloten. Ik fiets via Scharwoude en Grosthuizen. Ik zie op een groot bord dat er een fietspad aangelegd gaat worden naar Oudendijk, dwars door de weilanden. De volgende gemeenten van het Koggenland zijn Avenhorn, gevolgd door Ursem en Rustenburg. 90 km gereden. Wordt vervolgd.

1 opmerking:

Willem zei

Hoi Kees,
Wat trappen die Marathon+ banden zwaar, wegligging is ok. maar de rolweerstand lijkt wel 40% meer (des te lekkerder rollen de F-lites van de zomer)