zondag 2 oktober 2011

02-10-2011 Late " natuurlijke " bevalling


Om 10.00 uur ga ik van huis, en ik fiets richting kust. Ik ben niet de enige die op deze na zomerse dag naar buiten gaat. Veel mountainbikers, bukkers, en racefietsers. Ik ga dus maar niet door de duinen naar Camperduin. Ik pauzeer even op de strandopgang en raak aan de praat met een mountainbiker die aan zijn banden te zien op het strand aan het ploegen is geweest. Ik vertel hem dat ze voor het strand o.a de Geax Tattoo hebben gemaakt. Als ik richting Petten ga kom ik halverwege André Dronkers tegen in zijn Alligt A6 { aan de A8 wordt ook gewerkt zag ik op de site} Hij is op weg naar de sluizen van Ijmuiden. Ik fiets terug langs het kanaal. als ik ter hoogte van Schoorldam een koe met de vier poten gestrekt op haar zij zie liggen, fiets ik eerst door. toch maar even omkeren. Ze blijkt te zijn bevallen van een kalf. Moeder eet het vlies op, likt haar pasgeboren kalf en ik ben getuige geweest van een wel erg late geboorte, zonder hulp van buitenaf. 65 km gereden. Wordt vervolgd...P.s de twee foto's van het prototype van de A8 zijn van de site van Alligt

2 opmerkingen:

André Dronkers zei

ik ben weer thuis
het was vreselijk druk op de pont en in IJmuiden
alles op de fiets weg

Willem zei

Sorry van vanochtend Kees, maar ik kan nog zo lekker uitslapen, het hoort erbij denk ik maar.
Ik heb evengoed weer een mooi rondje gefietst, het ging goed dus ik ben gelukkig op aan het krabbelen.
En hoop weer gauw volledig op de been te zijn.
Gr.Willem