donderdag 13 oktober 2011

13-10-2011 Rondje met Pé, en Sebastiaan komt zijn gele Quest laten zien


Eerst even de kleine Anne feliciteren met haar eerste verjaardag. Om 10.30 uur belt Pé. Hij komt via een omweg mijn kant op. Ik moet een paar banden afgeven in Zwaag, en dat is natuurlijk vlakbij waar Pé geboren is. In deze omgeving heeft hij heel wat familie wonen, en er wordt dan steeds getoeterd als we een huis passeren waar familie woont. In Medemblik komen we een schoondochter tegen, die even moet poseren voor de winkel. We fietsen naar de kop van de haven, waar we bij de " Beste Stuurlui staan aan wal " even genieten van het weidse uitzicht. Ik ben hier voor het eerst. Een aanrader ! Het is wel voetgangersgebied, maar de Quest past op het pad. Ik ga nog even mee naar Middenmeer, voor een kop koffie. Ik moet met een omweg, omdat de Alkmaarseweg nog steeds afgesloten is, ook voor fietsers. Als ik vlak bij huis is belt Sebastiaan. Zijn stuur van zijn gele Quest 289 staat wat scheef. Met een 34 cm lange inbus sleutel met handvat de klem even iets losgedraaid. Wielen recht, en stuur een slag draaien, en de bout weer goed aandraaien. Ook was er een draadje los van de claxon. Dit heeft hij zelf even gesoldeerd. 88 km gereden. Wordt vervolgd...

Geen opmerkingen: