woensdag 30 maart 2011

30-03-2011 Over historische grond met Pé


Om 10.00 uur belt Pé en vraagt kort en bondig " Gaat er nog gefietst worden " Als antwoord vraag ik of ik eerst mijn koffie even op mag drinken. Dat mag, en dan is het snel omkleden, en we ontmoeten elkaar op de Leijerdijk. We rijden dwars door Nieuwe Niedorp, en stoppen even bij de kerk, om daar de meer dan 500 jaar oude grafzerken te bekijken. Deze hebben ooit in de oude kerk als vloer gediend. We volgen de West-Friesedijk route, en voor we er erg in hebben rijden we op Wieringen, en wel door de Westerklief en de polder. We fietsen ook een stuk door het Robbenoordbos, en we gaan via Slootdorp naar Middenmeer voor koffie en koek. Pé heeft de eerste regendruppels al gevoeld. Als ik weer op huis aan ga begint het net buiten Middenmeer flink te regenen. Pas als ik weer bijna thuis ben wordt het droog. Acher het hek, op de duiker heeft Kees Reus, van de Korteweg een omgezaagde boom gestort. Dat is weer een maand warmte ! Ik ga het hout wel even binnen de poort leggen, zodat ik het morgen kan zagen en klieven. 100 km gereden. Wordt vervolgd... P.s Bericht voor fans van De Muis : ze heeft zich ingeschreven voor wedstrijden op de wielerbaan in Sloten a.s zondag.

Geen opmerkingen: