vrijdag 25 maart 2011

25-03-2011 Quest 484 naar Noord Holland.

Wim en Wim 2 melden zich om even voor 8.30 uur bij de fietstunnel 19c13 in Avenhorn. We gaan meteen door naar Enkhuizen waar de twee Jannen zich bij ons aansluiten. Voor Wim 2 wordt dit de eerste lange rit, en wel naar Dronten en weer terug naar Heerhugowaard. De snelheid ligt zo rond de 32 km p/u, zo dat Wim 2 het bij kan houden. Bij Bataviastad zijn ze bezig met de weg, en we moeten voorzichtig over rijplaten rijden. Precies op de afgesproken tijd zijn we bij Velomobiel.nl. Eerst zet ik een volle pot koffie, en Wim heeft appelrondo's mee. Daarna wordt er volop gesleuteld aan beide Questen. Jan Reus heeft een piepende achtervering, en deze wordt door Ymte opnieuw in het vet gezet. Bij Wim 2 worden de remmen door Theo goed afgesteld, en zijn Quest is nu toppie. Het loopt tegen 14.00 uur, de hoogste tijd om weer op huis aan te gaan. Als laatste kijkt Jos mijn sporing even na. 2 mm toespoor, en dat is te veel. Even rechter stuurstangetje los, en een het kopje een slag terug. Klaar is Kees ! en we kunnen weer fietsen. Tot aan Lelystad blijft Wim 2 in ons kielzog, en gaat daarna op eigen tempo naar huis. Ik feliciteer hem met het lidmaatschap van de Bende van Wim, en we nemen lachend afscheid. Hij zal ook merken dat er een stevige tegenwind op de dijk staat tot aan Enkhuizen. Ik nodig Jan Reus uit , om als zevende man mee te gaan naar De Bron van de Maas van 18 t/m 30 augustus. 177 km gereden. Wordt vervolgd... P.s zondag a.s om 11.00 uur een rit van uit Schoorl met Paul Dijs.

1 opmerking:

Wim Schermer zei

Hi Kees,
Je schrijft over 2 mm toespoor, maar volgens mij was het 2 mm uitspoor. Ik denk dat je daarom op de terugweg een stuk sneller tegen wind in kon rijden dan normaal. Scheelde toch mooi 5 km/u.
Groeten,
Wim