woensdag 2 maart 2011

02-03-2011 Rondje Noordkop en ambulante zorg


Om 10.00 uur is Jan Geel hier, en even later is Wim er ook. We gaan een groot rondje Noordkop rijden. Via Broek op Langedijk naar het kanaal, en dan naar Schoorldam. We hebben de wind pal tegen, en echt warm is het niet. We fietsen langs het kanaal tot aan de Total bezinepomp t h v De Kooy. Daar pauzeren we even in de luwte van het gebouw, en we hebben veel belangstelling. Ik ga weer voorop om het tempo aan te geven. De heren rijden met gesloten kap, en als ze voorop rijden moet ik een voor mij te hoog tempo trappen. We gaan ook over Wieringen. Op het lange stuk van Den Oever naar Medemblik hebben we de wind mee, en het tempo gaat omhoog. Als beloning krijgen we van Wim een warme appelflap bij de koffie bij Kwikkel net over de brug in Medemblik. Ik wil snel door naar Enkhuizen om even wat af te geven op de Burgwal. Na 16.00 uur wil ik nog even langs bij Wim 2 hier in Heerhugowaard. Bij zijn nieuwe Quest is de rechter bout van het rechter wiel los gekomen, en dat geeft natuurlijk wat speling, en de teller doet het dan ook niet meer. De bout even met wat Lockbond vastgezet, en de stofdop er geprobeerd op krijgen. Dat lukt dus echt niet. Deze nieuwe doppen zijn te groot ! De linker rem stond iets te strak, waardoor de vrijloop wat moeilijk ging. Wim 2 kan weer fietsen. 145 km gereden. wordt vervolgd...

2 opmerkingen:

Jan Reus zei

Wat lees ik nou... monteur aan huis!!

Groet Jan.

Willem zei

Ja Jan,
Met zoveel velomobielen in Noord-Holland wordt het tijd voor een steunpunt aan deze zijde van het water.
Ik heb hier nog wel wat ruimte dus......
Gr.Willem