zondag 27 maart 2011

27-03-2011 Openingsrit vanuit Schoorl

Het is altijd afwachten hoeveel Velomobielen/ligfietsen er komen opdagen op zo'n eerste rit van het seizoen. Er waren 5 Questen, 2 Mango's en 1 Strada. De rit was op verzoek van Paul Dijs uit Tricht, die in dit weekend in Schoorl in een huisje zit. Wim laat zich feliciteren met de nieuwe Carbon Quest en we hebben in hartje Schoorl veel bekijks. Wim heeft een mat zwarte racekap mee, dit zeker niet misstaat op zowel de Quest als de rode Strada van Paul. We zijn hier om een rondje te fietsen, en ik mag als kenner van de streek weer eens voorop. We rijden naar het Woud, waar we de duinen in gaan. Eve klimmen, maar dan de snelheid er goed in houden. Vooral in Bergen komen we moezaam langs de vele auto's die daar geparkeerd staan aan twee kanten van de weg. Door de Boswachterij rijden we naar de Schoorlsezeeweg. In Schoorl tracteert Paul ons op koffie met appelgebak. Wie weet wordt deze zondag wel traditioneel { eerste rit op zondag van de zomertijd } Na de korte pauze volgd deel twee van de rit. René wil ons het stuk nieuw fietspad laten zien bij Schoorldam, maar ik vergeet helemaal om af te slaan, en we zijn de Schoorldammer brug al over zonder de achterhoede. Even wachten maar. Wim en Paul ruilen even van kap. Ik neem tot aan Schagen de Omringdijk, en via Tolke komen we op het fietspad langs de N245 naar het Verlaat. Even verder op gaat Wim alvast op huis aan, en wij nemen de Waarddijknoord. Aan het einde gaan René en Paul weer richting Schoorl. Arie "Op Rolletjes " . Kastelijn en Mango rijder gaan mee tot aan Heerhugowaard. 80 km gereden. Wordt vervolgd... P.s morgen met Rob naar Wim, deze wil met eigen ogen de nieuwe Quest zien.

7 opmerkingen:

Maarten zei

De zomertijd gaat in in het laatste weekeinde van maart. Laat dat ook het weekeind van de landelijke ligfietsdagen zijn. Een uitstekende combinatie lijkt me, al moet de seizoensopening met de hoeveelheid velomobielen in Noord-Holland best iets eerder kunnen ;-)

Pé Koomen zei

Hallo Kees,

Hoe vroeg gaan jullie naar De Woude, mag ik dan meerijden ? Zag jullie vanmiddag gaan, Wim eerst en even later nog 3 Questen waar jij voorop reed en ook Arie had ik herkend.

gr.Pé

Kees van Hattem zei

Beste Pé. Ik ga om 9.45 uur van huis. Leuk als je ook mee gaat. Groeten Kees.

Sebastiaan zei

Hoi Kees,
Ik was graag mee gegaan, maar andere zaken kregen voorrang.... Helaas, pindakaas.
Komende zaterdagochtend moet ik in Edam even wat ophalen. Zin om mee te gaan?
Gr. Sebastiaan

Kees van Hattem zei

Beste Sebastiaan. Altijd leuk naar Edam. Ik ben om 10.00 uur in Driehuizen, en dan kunnen we daarna even naar het rechter wiel kijken. Groeten Kees.

Sebastiaan zei

Mag 't een uurtje eerder? Ben toch geen uitslaper!!!
Gr. Sebastiaan

Kees van Hattem zei

Beste Sebastiaan. Ik kom nadat ik om 9.00 uur mijn dagelijkse boodschap heb gedaan. Groeten Kees