dinsdag 22 maart 2011

22-03-2011 Prachtige rit met z'n vieren


Vandaag is Wim hier even voor 10.00 uur, en we fietsen meteen door naar Middenmeer waar Pé op ons wacht met de koffie. Jan Geel, die vanmorgen even belde om te vragen wat we van plan waren is er al. Ik stel voor om de rand van het Amstelmeer te rijden, en Pé gaat voorop. Het is mooi fietsen in de Wieringermeer, en de Anna Paulowna Polder. De eerste velden met bloeiende krokussen laten zich lastig fotograferen met als het tegenlicht. Mijn camera werkt even niet naar behoren. Het afsluitdeksel van de batterijen is gebroken, en geregeld geeft de Olympus sp-55ouz een fout melding. Gelukkig maken Wim en Pé de nodige foto's. Pé wil langs de Zeepromenade in Den Helder en stuurt Wim vooruit. We belanden op het grote maritieme museumcomplex. Voor Pé en mij is dit onbekend terrein. Dit kan wel eens de locatie worden voor de zaterdag rit tijdens het Noorden Velomobiel/ligfiets Treffen op 16-17-18 september. Wie weet heeft Wickie hier nog connecties ! Ik raakt de drie kwijt. Geen nood, ik weet de weg terug te vinden en Jan staat me op te wachten. Aan het begin van de Promenade, vlak bij het Peperhuis nemen we even pauze. Daarna door de duinen naar Schoorl. Daar is het even lastig om weer bij de brug bij Schoorldam te komen. Jan en Pé nemen de richting Oudkarspel, Wim en ik rijden door Alkmaar naar Ranzijn. 126 km gereden. Wordt vervolgd. P.s gisteren de Moiree's 47 vervangen door de Kojak's. Ik zag dat de linkerband een slijtage op het loopvlak heeft, en de rechterband was nog gaaf. Maar eens de sporing contoleren. Ook kraakt er iets achter in de fiets bij het krachtig aanzetten.

Geen opmerkingen: