zaterdag 30 oktober 2010

30-10-2010 Solo door de duinen



Ik heb er zin in ! Vandaag maar eens vroeg door de bossen en door de duinen. Bij het Woud ga ik de duinen in. Het tempo hoog houden om niet stil te vallen op de klimmetjes. Ik volg de Brede Duinen route, en zie dat er in de bossen van Bergen aan Zee flink wordt gehakt. Als je nu die haakse bocht maakt, heb je nu een wijds uitzicht. Aan de rechterkant is hu alles afgezet met schrikdraad waarachter de grote grazers lopen. Ik zag bij Vroege Vogels dat de wisenten, het zijn er nu al veertien,in de Kennemerduinen volgend jaar ook bezoek mogen hebben van voetvolk. Bij Minkema snel even een dubbele espresso en dan met 50 in het uur naar Beukers, om daar te kijken of er nog banden zijn die we kunnen testen. Van de Geax Tattoo, hebben ze er een hoop op voorraad. Ik ben op zoek naar de Geax Streetrunner , de Laczem en de Roadster. Volgens mij prima 26 " achterbanden voor onder de Quest. Beukers sr. vertelt me om maar even een mail te sturen, en dan willen ze kijken of we ze kunnen meenemen in de test. Ik fiets even naar Burgerbrug. De Muis is niet op het erf, maar staat ergens in een weiland langs het kanaal haar paard te zadelen voor een rit in de duinen. Ze heeft een paar dagen terug haar afstandsdag record
van 310 km + wllen verbetren, maar is in Amersfoort na 150 km gestrand. Haar knie zat op slot. Ze heeft nog geprobeert om de Quest in een trein te krijgen, maar dat is niet gelukt. Haar ouders hebben haar met de auto met de Quest op het dak opgehaald. Met de knie gaat het al wel weer. De koude was haar grootste probleem. Ik vervolg mijn rit, en ik kom weer vanzelf op de route. Ik moet nog wel even een racer afschudden op de Heereweg in Schoorl. Morgen is het een uur eerder licht, dus een mooie dag om richting Waterland te rijden. Gaat Robbedoes ook mee ? 75 km gereden. Wordt vervolgd. P.s voor Pé nog een zoekplaatje. Waar staat dit Godshuis ?

4 opmerkingen:

Robbedoes zei

Hoi Kees,

Ik ben vandaag al op pad geweest.
Morgen een familie dag.

Gr
Rob

ps ik heb me aangemeld voor de oliebollentocht.
Dus als er een slaapplaats voor mij geregeld kan worden dan graag.

Wim Schermer zei

Hi Kees,
Ik vraag me af of het wel verstandig is nog meer Geax banden te testen. Zoals je weet zijn er een aantal onverwacht geëxplodeerd binnen de maximaal toelaatbare druk. Ik heb dat gerapporteerd aan Beukers die het zou opnemen met de fabrikant. Dit is 5 maanden geleden en nooit meer iets van gehoord.
Ik sprak de fabrikant op Bike Motion. Hadden nog nooit van een klapband gehoord. Dit klinkt al met al niet goed.
Groeten,
Wim

Pé Koomen zei

Helaas Kees ik weet lang niet alles in N.H. en zeker ook dit kerkje zou ik niet weten te vinden.

gr.Pé

p.s. Reed jij vandaag met Wim op de Oostdijk vanaf Purmerend, jullie zijn gesignaleerd maar werden niet als zodanig herkend.

Kees van Hattem zei

Beste Pé. Het is Het Zwarte Kerkje in Koedijk, en ze zijn er streng in de leer. We, Wim en ik rden inderdaad over de Oostdijk. Groeten Kees.