woensdag 6 oktober 2010

06-10-2010 Rondje met Pé

Ik zit net een broodje te eten met Sebastiaan, als Pé belt en laat weten dat hij deze kant op komt. Ik sta op het punt om even naar Nieuw Den Helder te rijden, om de vergevorderde inrichting te bekijken bij het ROC, de werkplek van Wickie de Viking [ Cees Roozendaal ] Ik neem zeker niet de snelste weg erheen, maar door Oudkarspel, over de Ambachtsdijk naar Kalverdijk, Tuitjenhorn, Eenigenburg om uiteindelijk bij St Maartensvlotbrug het kanaal over te steken. We hebben de wind in de rug, en we zijn snel in Den Helder. We krijgen vers gezette koffie, en als we rond 15.00 uur vertrekken zien we een dreigende lucht aan komen. Even later begint het te regenen, en het blijft nat tot we in Middenmeer zijn. Pé kijkt thuis even op de buienradar, en ik zie dat het pas droog zal zijn als ik weer thuis ben. Net voor ik afsla naar de Westerweg merkt ik dat ik een leeglopend achterband heb, fiets in de berm en snel een ander buiten en binnenband er opgelegd. Alles zit wel meteen onder de modder, maar dat maak ik bij thuiskomst wel schoon. 100 km gereden. Wordt vervolgd... P.s morgen met Wim een rondje.

Geen opmerkingen: