zondag 17 oktober 2010

17-10-2010 De Muis kon net niet bij de kaas


Om 9.30 uur ga ik richting Avenhorn, en dan snel door naar Hoorn en Enkhuizen. Vlak voor Enkhuizen laat Yvonne weten dat ze deze keer ruim op tijd is. Jan Geel, Jan Reus en een voor mij onbekende Quest rijder staat ook te wachten op de Zijlweg. Het is Willem Vierbergen uit Zwaag, en heeft de oranje Quest pas drie weken. De Muis rijdt in alle rust richting Lelystad, wij drinken even een kop koffie op de parkeerplaats. Marian staat daar met de camper en met alle proviand aan boord. Ik fiets de eerste kilometers voorop, maar al gauw gaan Jan Geel en Willem er vandoor. Geen nood ik blijf bij andere Jan in zijn Alleweder. Op de startplek zien we Wim, met zijn super gestroomlijnde Quest, en Rob met zijn Quasi op de aanhanger is er ook al. Blij verrast ben ik en met mij nog anderen dat Daniel met zijn Evolution EVO-R er ook is. Ymte heeft hem uitgedaagd en de strijd kan beginnen. Ymte gaat als tweede van start en op het keerpunt moet hij 10 seconden wachten eer er hulp is om hem om te zetten. Binnen het uur is hij weer terug en het blijft lang spannend of hij de snelste tijd heeft. Als tweede komt Rob Quasi over de eindstreep, en het is De Muis niet gelukt om 6 minuten goed te maken, om een hap uit de kaas te nemen. Al snel is duidelijk dat De Muis de beste tijd heeft gereden, en dat ook Ymte weer de snelste is. Bij de prijsuitrijking blijkt Yvonne bij de mannen ingedeeld, terwijl ze echt wel een vrouw is. Wim is zevende geworden met 51 km als gemiddelde. 153 km gereden. Wordt vervolgd...

Geen opmerkingen: